Erasmus +
The Challenge to a Healthy Life
O projektu
Hrana je ukusna, vremena je malo, a tjelovježba je teška” . Riječi su koje su prisutne kod više učenika i odraslih diljem svijeta. Iz anketa provedenih u našim školama, čije smo rezultate implementirali u aplikaciju, saznali smo iz kojih razloga učenici ne dostižu preporuke od 60 minuta dnevno tjelesne aktivnosti. Najčešći su odgovori bili : nedostatak mjesta gdje biti aktivan, netko/ prijatelj s kojim treba biti aktivan i nedostatak vremena. Pandemija Covid-a donijela je i druge poteškoće i prepreke za naš stil života, a jedan od njih je socijalno distanciranje. Prije pandemije učenici su bili aktivni sudjelovanjem u sportskom klubu, raznim aktivnostima ili igranjem timskih igara. Još jedno pitanje koje želimo riješiti ovim projektom jest niska razina aktivnog sudjelovanja učenika u školskim aktivnostima. U svih šest škola ( Hrvatska, Turska, Rumunjska, Sjeverna Makedonija, Slovačka, Italija) postoji potreba da nastavnici više motiviraju i mentoriraju učenike kako bi oni sami bili sposobni samostalno djelovati, raditi planove, provoditi akcije, biti informirani te odlučivati na temelju svoga znanja kako vježbati i pravilno se hraniti. Postoje određene životne vještine i pedagoške strategije koje se najbolje uče, usvajaju i primjenjuju kroz neformalne, izvannastavne aktivnosti i kasnije ugrađuju u nastavni plan i program. Treća potreba identificirana u svim školama, iz svih šest zemalja uključenih u projekt, jest niska razina aktivnog sudjelovanja u životu zajednice. Možemo pomoći učenicima da otkriju načine kako mogu poduzeti akcije i poboljšati život zajednice, poštujući načela održivog razvoja, kroz kampanje učenja o uslugama.
Ciljevi
Ovo je KA2 Erasmus + projekt u kojem sudjeluje učenici od 14 do 16 godina te nastavnici iz 6 zemalja: Rumunjska, Slovačka, Sjeverna Makedonija, Turska, Hrvatska i Italija.
Glavni je cilj uključenost i raznolikost u svim područjima obrazovanja, osposobljavanja mladih i sporta.
Radni postupak
Glavna se aktivnost sastoji od izazova za PA (tjelesna aktivnost) i EH (prehrambene navike). Svaki će mjesec učenici, nastavnici i roditelji imati izazov da postignu cilj za PA kao što je: broj koraka, minuta aktivnosti, broj aktivnosti, udaljenost prijeđena hodanjem, trčanjem, bicikliranjem, jahanjem. Što se tiče prehrambenih navika, bit će raznih izazova u kojem će sudionici trebati izdržati nekoliko dana bez slatkiša ili bez brze hrane, ili dani kada se jede puno voća ili povrća, ili dani kada se pojačano pije voda i prebroje čaše vode, broj dana u mjesecu kada se jede zdravo jelo (pola povrća, četvrtina proteina i četvrtina ugljikohidrata) itd. Ciljevi za ove izazove postupno će se povećavati do kraja projekta. Druga aktivnost sastojat će se od tečajeva namijenjenih nastavnicima koji će razvijati znanja, vještine i stavove za motiviranje učenika, upravljanje vremenom i promišljanje. Također, nastavnici uključeni u ovaj projekt imat će neke pojedine aktivnosti kako bi i sami postigli određeni zdravstveni cilj.
Očekivani rezultati
Glavni rezultati našeg projekta su: nastavnici koji će proći obuku o motiviranju sebe i učenika te tako ostvariti osobne ciljeve, aktivno sudjelovati u školskoj zajednici, uključiti se u život lokalne zajednice, učenici s preporučenom razinom PA, učenici sa zdravim prehrambenim navikama, učenici sa sposobnošću kritičnosti, evaluacija informacija o PA, o zdravoj hrani te sposobnost prenošenja tih sposobnosti na druga područja interesa,učenici s razvijenim sposobnostima samoregulacije (sposobnost razumijevanja, aktiviranja, praćenja, kontrole i prilagođavanja ponašanja),učenici koji djeluju za i u dobrobit školske zajednice i lokalne zajednice. Što se tiče rezultata, namjeravamo stvoriti najmanje 6 ruta za obavljanje PA, nekoliko sigurnih ruta do škole, priručnik o osmišljavanju kampanje za učenje o uslugama, priručnik za ugrađivanje zdravih navika u školskoj kulturi, vodiči (pristup korak po korak… trčanju, vožnji/biciklizmu).
Prva mobilnost
Learning Teaching Training Activity (LTTA), u sklopu Erasmus projekta Challenge to a Healthy Life, održao se u u Turskoj u gradu Balikesiru od 28.3. do 1.4.2022. Sportske aktivnosti i radionice namijenjene su bile nastavnicima koji sudjeluju u projektu iz svih 6 zemalja : Italije, Hrvatske, Rumunjske, Slovačke, Turske i Sjeverne Makedonije. Što smo radili i naučili možete vidjeti na slikama. A uspjeli smo i nahraniti dušu predivnim kulturom i poviješću Turske.
Druga mobilnost
Od 23.5. do 27.5.2022.godine šest naših učenika u pratnji prof. Janson Lozančić i prof. Beissmanna prisustvovali su našoj prvoj mobilnosti s učenicima u sklopu Erasmus projekta. Mobilnost se odvijala u Italij u gradu Cittanovi gdje je glavna aktivnost bila biciklizam. Osim biciklizma bavili su se I drugim sportovima, slušali predavanja, upoznavali kulturu Italije i stjecali nova poznanstva.
Treća mobilnost
Druga mobilnost s učenicima u sklopu Erasmus+ projekta “The Challenge to a Healthy Life” održala se u Slovačkoj od 24. do 28. 10.2022 u gradu Hlohovcu. Na mobilnosti su sudjelovali učenici i nastavnici svih 6 zemalja, a tema ove mobilnosti bile su ekipne i tradicionalne igre. Našu su školu predstavljali učenici 2. i 3. razreda sa školskom koordinatoricom prof. Klasić Petrović i prof. Mirelom Generalić. Svi smo oduševljeni organizacijom i dobrodošlicom naših domaćina. Učenici su bili smješteni u obiteljima u kojima su se ugodno osjećali i pronašli nove prijatelje. Osim sportskih aktivnosti i radionici o zdravoj prehrani obišli smo i grad Bratislavu i Žiline.
Četvrta mobilnost
Treća mobilnost s učenicima u sklopu Erasmus+ projekta “The Challenge to a Healthy Life” održala se u Sjevernoj Makedoniji od 06.03. do 10.03.2023. u gradu Kićevo. Na mobilnosti su sudjelovali učenici i nastavnici svih 6 zemalja, a tema ove mobilnosti bile su dezinformacije vezane za zdravu prehranu te razumijevanje principa mediteranske prehrane. Našu su školu predstavljali učenici 3. razreda sa školskom koordinatoricom prof. Klasić Petrović i prof. Darijom Cik. Svi smo oduševljeni organizacijom i dobrodošlicom naših domaćina. Učenici su bili smješteni u obiteljima u kojima su se ugodno osjećali i pronašli nove prijatelje. Osimraznih sportskih aktivnosti i radionici o zdravoj prehrani , obišli smo i grad Ohrid te uživali na sniježnim aktivnostima na planini Popova Šapka.
Peta mobilnost
Mobilnost s učenicima u Rumunjskoj u sklopu Erasmus+ projekta “The Challenge to a Healthy Life” održala se od 24.04. do 28.04.2023. u gradu Bistrita. Na mobilnosti su sudjelovali učenici i nastavnici svih 6 zemalja, a tema ove mobilnosti bila je Healthier than yesterday s naglaskom na glavnu aktivnost – planinarenje. Našu su školu predstavljali učenici 2. i 3. razreda sa školskom koordinatoricom prof. Klasić Petrović , prof.Bilandžić, prof. Generalić te prof. Janson Lozančić. Svi smo oduševljeni organizacijom i dobrodošlicom naših domaćina. Učenici su bili smješteni u obiteljima u kojima su se ugodno osjećali i pronašli nove prijatelje. Svaki smo dan imali prilike uživati u planinarenju te u ostalim aktivnostima poput orijentiranja u prirodi, pješačenja ili funkcionalnog treninga. Zadnji dan naše mobilnosti sudjelovali smo svi u kulinarskim aktivnostima. Svaka je zemlja trebala prirediti jedan zdravi obrok . Hrvatska je priredila zdravo predjelo i bilo je vrlo ukusno. Nakon kuhanja, zajedno smo svi kušali sve pripremljene obroke te uživali u zajedničkoj fešti nakon gozbe.
Mobilnost u Hrvatskoj, u gradu Osijeku u Isusovačkoj klasičnoj gimnaziji, u sklopu Erasmus+ projekta trajala je od 25.09.2023. do 29.09.2023. u kojoj je sudjelovalo 36 učenika i 19 nastavnika.
Po dolasku u školu goste smo dočekali prigodnim programom te se svima prisutnima obratio i naš ravnatelj prof. Alen Šimičić. Školska koordinatorica Marija Klasić Petrović i prof.Mirela Generalić napravile su i provele igre upoznavanja za sve sudionike. Nakon toga uslijedile su timske igre na otvorenom , jednu tradicijsku i jednu modernu, održao je prof. Zvonko Beissmann. Nakon ručka imali smo prvi sat plesa Quadrilla koji je održao prof. Zvonko Beissmann. Grupa hrvatskih učenika pod mentorstvom koordinatorice Marije Klasić Petrović vodila je razgledavanje starog dijela grada Osijeka, Tvrđe.
Drugi dan smo išli u Park prirode Kopački rit. Prvo smo napravili pješačku turu, a zatim smo brodom obišli park prirode te prezentacijsko-edukacijski centar Tikveš. Nakon razgledavanja, ispred dvorca , imali smo drugi sat plesa Quadrilla , koji je održao Zvono Beissmann. Silviu Candale, prof. iz Rumunjse organizirao je sastanak sa školskim koordinatorima na kojem se razgovaralo o narednim aktivnostima te o odgovornostima u projektu i planovima. Treći dan započeli smo prezentacijom pod nazivom „Pet ključeva do sigurnije hrane“ koju je održala Jasenka Petrić iz Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu. Nakon predavanja, učenici i profesori u svojim nacionalnim timovima sudjelovali su u natjecanju „MasterChef“ koje su organizirale i vodile prof. Darija Cik i prof. Rahela Janson Lozančić. Podijelili smo se u 6 grupa i svaka grupa je trebala napraviti jedan zdravi obrok od posebno odabranih namirnica. Grupno su pripremali voćnu salatu, desert, salatu od tjestenine, salatu od tune i zelenu salatu. Posebna komisija degustirala je sva jela i odlučila tko je pobjednik. Nakon ručka svi sudionici imali su treći dio plesne lekcije Quadrille. Posebno događanje, povodom Europskoga tjedna sporta, organizirala je koordinatorica Marija Klasić Petrović koja je s prof. Majom Rogulja održala sat Zumbe za sve sudionike i hrvatske učenike u dvorištu škole.
Pješačenje u Parku prirode Papuk, na poučnoj stazi, održala je prof. Vere Bilandžić četvrti dan mobilnosti. Nakon planinarenja učenici su se igrali razne igre na otvorenom.
Posljednjeg dana mobilnosti sudionici su sudjelovali u radionici i prezentaciji o štetnosti energetskih pića koju je održala prof. Gabriela Kolarić. Četvrti dio Quadrilla plesa otplesan je ispred naše škole kako bi svi ostali učenici i prolaznici mogli vidjeti naš projekt i uživati. Posljednjeg dana, svi smo napravili još jednu posljednju šetnju kroz naš prekrasan grad i završili naš projekt s certifikatima, plesom i ručkom.
Na kraju mobilnosti i posjeta, pitali smo sudionike imaju li osjećaje i razmišljanja o mobilnosti, a ovo su neki od odgovora:
savršeno, nevjerojatno, izvrsno, nevjerojatno i zdravo, tjedan pun sjajnih iskustava, volim sve što smo napravili. lijep grad, vrlo topli i ljubazni ljudi, prekrasni krajolici, vrlo dobra kuhinja, hvala vam na svemu. Zaista je bilo zadovoljstvo, ovaj tjedan je bio nevjerojatan. Želio bih ponoviti ovo iskustvo, bilo je apsolutno prekrasno! Hvala vam na prekrasnoj organizaciji! Najbolji tjedan u mom životu, odličan grad, adekvatan i učinkovit program mobilnosti, prekrasne i ljupke obitelji domaćini, dobar posao, dobar posao. Jedno od najboljih iskustava u mom životu, gdje sam imao priliku upoznati druge kulture i usporediti ih sa svojom.
Zaključci izvedeni iz ovog izvješća su sljedeći:
Sudionici su shvatili princip zdrave hrane, razvili su vještine kuhanja zdravih obroka, upoznali su se s novim tjelesnim aktivnostima s naglaskom na ples, unaprijedili kompetencije engleskog jezika, interkulturalne komunikacije, medijske pismenosti i kritičkog mišljenja. Sudionici također usvajaju znanje i razumijevanje o sigurnom planinarenju.
Više o samom projektu te fotografije i snimke može se vidjeti na Facebook stranici The Challenge to a Healthy Life Croatia.
Ukorak s vremenom
O projektu
Ovim projektom želimo ostvariti kontinuirani razvoj nastavnika kao pojedinaca te naše cijele ustanove.
Šest nastavnika i stručna suradnica knjižničarka sudjelovat će u 7 strukturiranih tečajeva diljem Europe . Prije nekoliko godine započeli smo projekt e-dnevnik, rekonstruktuirali i poboljšali cijelu informatičku mrežu u školi te smo prije3 godine dana uspjeli opremiti i cijelu informatičku učionicu. No, nastavničko osoblje želi poboljšati znanje i kompetencije za provođenje nastavnog procesa koristeći IKT u nastavi. Stoga je sljedeći krucijalan korak u radu naše ustanove i nužne kompetencije koje moramo naučiti, osvježiti i poboljšati su vještine korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi i provedbi projekta.
Danas se školsko stručno obrazovanje te daljnje obrazovanje i usavršavanje ne može zamisliti bez informatičkih medija kao sredstava i instrumenata poučavanja i učenja te kao predmeta analize i intenzivnog razmišljanja u didaktičkom i odgojnom smislu.
Ciljevi
Kompetencije i iskustvo stečeno na seminarima koristit će se za obogaćenje i poboljšanje kvalitete nastave i uvođenje novih ideja, razvijanje novih znanja i vještina kod učenika kako bi se motiviralo učenike i olakšalo im usvajanje novih informacijsko-komunikacijskih kompetencija te ostvarilo lakšu komunikaciju i suradničko učenje u razredu, a također i dinamičnost nastavnog sata. Uvježbavanje i primjena novih znanja i vještina koristit će se i u dodatnoj nastavi i izvannastavnima aktivnostima za pripremu i provođenje daljnjih projekata te pripremu učenika za buduća natjecanja (županijska i državna) iz predmeta hrvatski jezik, engleski jezik,Lidrano, matematika, fizika, kemija i biologija.Nadamo se da ćemo nakon strukturiranih tečaja i naučenog biti u mogućnosti mijenjati i više prilagođavati Školski kurikulum i Plan i program škole trenutnim učeničkim potrebama. Svakako će nas to potaknuti i da osnujemo nove izvannastavne aktivnosti i poboljšamo rad dodatne i dopunske nastave.
Radni postupak
Ovo je K1 projekt u koji su uključeni samo nastavnici . Tijekom projekta „ Ukorak s vremenom“ svaki će zaposlenik imati obavezu unutra svoga razreda na satima razrednoga odjela pripremiti radionicu s temom o uporabi IKT-a u životu. Svaki će sudionik projekta unutar svoga predmeta redovito koristiti i primijenjivati naučene tehnike, alate i vještine kao što je to i navedeno u Školskom kurikulumu.Naučene će se vještine iskoristiti i u radu s izvannastavnim aktivnostima te u radu s dodatnom i dopunskom nastavom i na taj način poboljšati i osuvremeniti rad tih skupina. Svaki će sudionik projekta unutar svojega aktiva ( prirodnih predmeta, društvenih predmeta, jezičnog aktiva) održati radionicu za one profesore koji nisu bili dio projektnoga tima, a na sjednici Nastavničkoga vijeća predavanje i radionicu za sve zaposlenike. Također će svaki zaposlenik imati obavezu održati radionice na Županijskom stručnom vijeću, Međužupanijskom stručnom vijeću i regionalnim udruženjima.
Očekivani rezultati
Korištenjem digitalnih obrazovnih sadržaja nastavnik će imati mogućnost pripreme i organizacije nastave na fleksibilan, kreativan i inovativan način u skladu s potrebama i mogućnostima učenika koje poučava. U kombinaciji s korištenjem obrazovnih tehnologija, opreme i softvera, digitalni obrazovni nastavnicima se omogućava primjena suvremenih metoda učenja i poučavanja, učenja usmjerenog na učenika, autonomiju nastavnika u odabiru metoda i strategija za postizanje ishoda učenja i fleksibilniju strukturu nastavnog sata.
Nastavnici će biti u mogućnosti izraditi digitalne obrazovne sadržaje koji prate kurikulum nastavnog predmeta. Nastavnik će svladati vještine integracije digitalnih obrazovnih materijala, digitalnih alata i suvremenih metoda učenja i poučavanja i primijeniti ih u svojoj obrazovnoj praksi.
Učenici će kritički i kreativno promišljati o primjeni informatičko-komunikacijske tehnologije u nastavi te razviti sposobnosti pouzdane i kritičke uporabe informacijske i komunikacijske tehnologije. Učenici će razviti logičko i kritičko razmišljanje o korištenju, obradi i razmjeni informacija te uporabu primjenskih programa u rješavanju problema – praktičnih zadataka. Učenici će integriranjem spomenutih vještina razviti informacijsko-komunikacijske kompetencije potrebne za tržište rada i pripremiti se za zanimanja koja zahtijevaju stalna usavršavanja i cjeloživotno učenje.
Projekt je trajao od rujna 2018.god do studenog 2019.godine.
IT’s Time
Erasmus+ projekt za Ključnu aktivnost 2 u području općeg obrazovanja
KA220-1-RO1-KA220-SCH-000159201.
O projektu
Projekt pod nazivom IT’s Time namijenjen je učenicima i nastavnicima koji žele poboljšati svoje navike vezane uz održivi razvoj, recikliranje i očuvanje prirode te pomoći zajednici (školama i gradovima) da promijene svoje navike kroz kampanje o održivom razvoju. Ujedinjeni narodi postavili su 17 ciljeva održivog razvoja svijeta u kojem živimo, a naš Erasmus+ projekt koncentrira se na cilj 12 – odgovorna proizvodnja i potrošnja.
Ciljevi aktivnosti:
- osnažiti učenike za usvajanje održivih navika te pomoći zajednici (školama i gradovima) da promijene svoje navike kroz kampanje o održivom razvoju
- izgraditi sposobnost nastavnika za razumijevanje paradigme održivog razvoja i tri stupa održivosti
- usvojiti stavove prema očuvanju resursa, ugraditi u kurikulum osnovne pojmove održivog razvoja i koristiti obrazac održivog razmišljanja.
- potaknuti razumijevanje paradigme održivog razvoja; identificirati održive i neodržive prakse
- poticati učenike/ce na organizirano i smisleno provođenje slobodnog vremena
- potaknuti učenike na timski rad i individualni napor
- poučavati učenike/ce informacijskim tehnikama, vještinama i znanjima za učinkovitu medijsku komunikaciju (izrada digitalnih materijala i sastavljanje učinkovitih poruka za promicanje održivih navika)
- aktivno korištenje stranog jezika
- osnivanje “eko radionice” – prostor u kojem će učenici moći unijeti novi život u neželjene stvari (otpad), opremljen šivaćim strojem, laserskim rezačem i drugim uređajima koji će nam pomoći da idemo cirkularno (stvarati od otpada nove stvari korisno za učenike, nastavnike ili školske aktivnosti
Način realizacije:
Projektni tim naše škole sastoji se od više članova: 8 nastavnica i učenika od 1. do 3. razreda srednje škole. Ovo je KA2 Erasmus + projekt u kojem sudjeluje svi učenici naše škole, učenici partnerskih škola u dobi od 15 do 19 godina te nastavnici iz sljedećih zemalja : Rumunjska, Belgija, Poljska, Latvija, Turska, Hrvatska, Portugal i Italija. Tijekom tri školske godine učenici i nastavnici sudjelovat će u nizu aktivnosti i radionica te u 7 mobilnost na kojima će naučene vještine i navike prezentirati.
Očekivani ishodi:
- učenik će surađivati u timu
- učenik će sudjelovati u raznim izazovima vezanim uz usvajanje pojma održivog razvoja
- učenik je sudjelovati u kreativnim radionicama recikliranja
- nastavnici će izgraditi sposobnost za razumijevanje paradigme održivog razvoja i tri stupa održivosti
- nastavnici i učenici uključeni u ovaj projekt promijenit će svoje navike vezane uz održivi razvoj
- nastavnici i učenici promicat će kampanju zelene Europe i održivog razvoja
- učenici i nastavnici steći će sposobnosti usmenog i pisanog korištenja engleskoga jezika
Prva mobilnost
Naš prvi LTTA ( Learning Teaching Training Activities) radni tjedan svih nastavnika uključenih u Erasmus+ projekt „It’s Time“ održao se u Varšavi od 26.2. do 01.03.2024. godine. Našu školu predstavljale su koordinatorica projekta prof. Klasić Petrović te prof. Vera Bilandžić, Darija Cik i Mirela Generalić. Ujedinjeni narodi postavili su 17 ciljeva održivog razvoja svijeta u kojem živimo, a naš Erasmus+ projekt koncentrira se na cilj 12 – odgovorna proizvodnja i potrošnja.
Prošli tjedan imali smo priliku i zadovoljstvo upoznati naše projektne partnere iz Belgije, Rumunjske, Latvije, Italije, Poljske i Turske te se podrobnije upoznati s ciljevima održivog razvoja, koje su nam pobliže objasnili domaćini partneri iz nevladine organizacije GADO.
Također, imali smo priliku istražiti Varšavu, impresivan europski grad bogate povijesti i kulture. U nadolazećim danima veselimo se prenijeti ostalim nastavnicima i učenicima sve što smo naučili.
Druga mobilnost
LTTA sastanak, mobilnost nastavnika uključenih u Erasmus projekt Its’ Time, održan je u Turskoj od 13. do 17.05.2024. u Istanbulu i Ankari. Prvi dan LTTA započeo je u DIA centru u Istanbulu toplim dočekom i međusobnim upoznavanjem nastavnika. Tijekom prve radionice saznali smo informacije o politikama i centrima istanbulske općine u vezi s recikliranjem i otpadom. Nakon prezentacije, svi su nastavnici izradili model kante za reciklažu od otpadnih materijala pripremljenih za partnere te smo imali priliku vidjeti izložbu radova napravljenih isključivo od recikliranog materijala ili otpada.
Drugog dana mobilnosti organiziran je obilazak prve turske i najveće europske spalionice otpada, koja doprinosi smanjenju energetskog deficita u Turskoj i smanjuje emisije ugljičnog dioksida ekvivalentne 850 tisuća stabala, sprječavajući godišnje emisiju 1,38 milijuna tona stakleničkih plinova. Naše aktivnosti tog dana nastavile su se djelomično na moru, a zatim na kopnu. Dolaskom na otok Buyuk Ada, iznajmljeni su bicikli i organiziran je obilazak otoka u okviru događaja “Okreni svoj kotač i dođi”, kako bi se skrenula pozornost na to kako možemo smanjiti svoj ugljični otisak na Velikom otoku.
Trećeg dana putovali smo brzim vlakom između Istanbula i Ankare kako bismo istaknuli važnost zelenog putovanja zbog smanjenje našeg ugljičnog otiska. U školi naši domaćina Sehit ömer Halisdemir Anadolu Imam Hatip Lisesi u Ankari održan je doček i kratki kulturni program za sve nazočne. Potom su održane radionice i male inovacijske studije o ugljičnom otisku i vodenom otisku. U sklopu “Projekta nula otpada” organiziran je posjet “Centru za obuku i simulaciju nula otpada”, kojeg je osnovala općina Altındağ u Nacionalnom vrtu glavnog grada, koji je prva turska “škola nula otpada”. Ovdje su svi partneri projekta dobili uvid o tome kako iskoristiti otpad, a dobili su i gnojivo dobiveno od organskog otpada u centru kao poklon. Partneri su također imali priliku isprobati simulacijsku igru s temom recikliranja otpada.
Posljednji dan mobilnosti započeli smo sastankom svih nazočnih na temu upravljanja projektom i osiguranja kvalitete. Događaj je zaključen završnim riječima i podjelom certifikata sudionicima te prigodnim poklonima. I nakon ove mobilnosti odlazimo kući obogaćeni novim spoznajama, vještinama i prijateljima.
Treća mobilnost
Learning Teaching Training Activities ( LTTA) , mobilnost učenika i nastavnika u sklopu Erasmus+ projekta It’s Time, održala se u Belgiji u gradu Zottegem od 7.10. do 11.10.2024.
Na mobilnosti su sudjelovale 4 učenice i mentorice prof. Klasić Petrović te prof. Gabriela Kolarić. Ovo je bila prva mobilnost s učenicima te je prvi radni dan protekao u raznim igrama upoznavanja učenika, domaćina i nastavnika te predstavljanja škola svih sudionika i predstavljanja obrazovnih programa svih zemalja. No, i prvi dan svi smo se zajedno podsjetili koji je glavni cilj našega projekta, a to su ciljevi održivog razvoja. Drugi dan mobilnosti proveli smo u Bruxellesu gdje smo smo stigli vlakom te smo sudjelovali u interaktivnoj izložbi BelExpo te smo posjetili i obišli Europski parlament te Parlamentarium . Treći smo se dan bavili problemom otpada hrane te smo pripravljali slasne delicije od ostataka hrane, a koordinatori su taj dan imali i sastanak. U grad Ghent, također vlakom, krenuli smo četvrti dan mobilnosti kako bismo sudjelovali u aktivnostima čišćenja rijeke u kajacima te u aktivnostima buđenja i podizanja svijesti o posljedicama brze proizvodnje odjeće te prekomjerne kupovine iste. Posljedni dan aktivnosti proveli smo u školi domaćina gdje smo učili o prirodnim održivim izvorima te smo sudjelovali u kreativnim radionicama izrade poklona i uspomena od rabljenih materijala. Događaj je zaključen zanimljivim kvizom o kulturi Belgije, završnim riječima i podjelom certifikata sudionicima te prigodnim poklonima. I nakon ove mobilnosti odlazimo kući obogaćeni novim spoznajama, vještinama i prijateljima.