O projektu
Hrana je ukusna, vremena je malo, a tjelovježba je teška” . Riječi su koje su prisutne kod više učenika i odraslih diljem svijeta. Iz anketa provedenih u našim školama, čije smo rezultate implementirali u aplikaciju, saznali smo iz kojih razloga učenici ne dostižu preporuke od 60 minuta dnevno tjelesne aktivnosti. Najčešći su odgovori bili : nedostatak mjesta gdje biti aktivan, netko/ prijatelj s kojim treba biti aktivan i nedostatak vremena. Pandemija Covid-a donijela je i druge poteškoće i prepreke za naš stil života, a jedan od njih je socijalno distanciranje. Prije pandemije učenici su bili aktivni sudjelovanjem u sportskom klubu, raznim aktivnostima ili igranjem timskih igara. Još jedno pitanje koje želimo riješiti ovim projektom jest niska razina aktivnog sudjelovanja učenika u školskim aktivnostima. U svih šest škola ( Hrvatska, Turska, Rumunjska, Sjeverna Makedonija, Slovačka, Italija) postoji potreba da nastavnici više motiviraju i mentoriraju učenike kako bi oni sami bili sposobni samostalno djelovati, raditi planove, provoditi akcije, biti informirani te odlučivati na temelju svoga znanja kako vježbati i pravilno se hraniti. Postoje određene životne vještine i pedagoške strategije koje se najbolje uče, usvajaju i primjenjuju kroz neformalne, izvannastavne aktivnosti i kasnije ugrađuju u nastavni plan i program. Treća potreba identificirana u svim školama, iz svih šest zemalja uključenih u projekt, jest niska razina aktivnog sudjelovanja u životu zajednice. Možemo pomoći učenicima da otkriju načine kako mogu poduzeti akcije i poboljšati život zajednice, poštujući načela održivog razvoja, kroz kampanje učenja o uslugama.
Ciljevi
Ovo je KA2 Erasmus + projekt u kojem sudjeluje učenici od 14 do 16 godina te nastavnici iz 6 zemalja: Rumunjska, Slovačka, Sjeverna Makedonija, Turska, Hrvatska i Italija.
Glavni je cilj uključenost i raznolikost u svim područjima obrazovanja, osposobljavanja mladih i sporta.
Radni postupak
Glavna se aktivnost sastoji od izazova za PA (tjelesna aktivnost) i EH (prehrambene navike). Svaki će mjesec učenici, nastavnici i roditelji imati izazov da postignu cilj za PA kao što je: broj koraka, minuta aktivnosti, broj aktivnosti, udaljenost prijeđena hodanjem, trčanjem, bicikliranjem, jahanjem. Što se tiče prehrambenih navika, bit će raznih izazova u kojem će sudionici trebati izdržati nekoliko dana bez slatkiša ili bez brze hrane, ili dani kada se jede puno voća ili povrća, ili dani kada se pojačano pije voda i prebroje čaše vode, broj dana u mjesecu kada se jede zdravo jelo (pola povrća, četvrtina proteina i četvrtina ugljikohidrata) itd. Ciljevi za ove izazove postupno će se povećavati do kraja projekta. Druga aktivnost sastojat će se od tečajeva namijenjenih nastavnicima koji će razvijati znanja, vještine i stavove za motiviranje učenika, upravljanje vremenom i promišljanje. Također, nastavnici uključeni u ovaj projekt imat će neke pojedine aktivnosti kako bi i sami postigli određeni zdravstveni cilj.
Očekivani rezultati
Glavni rezultati našeg projekta su: nastavnici koji će proći obuku o motiviranju sebe i učenika te tako ostvariti osobne ciljeve, aktivno sudjelovati u školskoj zajednici, uključiti se u život lokalne zajednice, učenici s preporučenom razinom PA, učenici sa zdravim prehrambenim navikama, učenici sa sposobnošću kritičnosti, evaluacija informacija o PA, o zdravoj hrani te sposobnost prenošenja tih sposobnosti na druga područja interesa,učenici s razvijenim sposobnostima samoregulacije (sposobnost razumijevanja, aktiviranja, praćenja, kontrole i prilagođavanja ponašanja),učenici koji djeluju za i u dobrobit školske zajednice i lokalne zajednice. Što se tiče rezultata, namjeravamo stvoriti najmanje 6 ruta za obavljanje PA, nekoliko sigurnih ruta do škole, priručnik o osmišljavanju kampanje za učenje o uslugama, priručnik za ugrađivanje zdravih navika u školskoj kulturi, vodiči (pristup korak po korak… trčanju, vožnji/biciklizmu).
Prva mobilnost
Learning Teaching Training Activity (LTTA), u sklopu Erasmus projekta Challenge to a Healthy Life, održao se u u Turskoj u gradu Balikesiru od 28.3. do 1.4.2022. Sportske aktivnosti i radionice namijenjene su bile nastavnicima koji sudjeluju u projektu iz svih 6 zemalja : Italije, Hrvatske, Rumunjske, Slovačke, Turske i Sjeverne Makedonije. Što smo radili i naučili možete vidjeti na slikama. A uspjeli smo i nahraniti dušu predivnim kulturom i poviješću Turske.
Druga mobilnost
Od 23.5. do 27.5.2022.godine šest naših učenika u pratnji prof. Janson Lozančić i prof. Beissmanna prisustvovali su našoj prvoj mobilnosti s učenicima u sklopu Erasmus projekta. Mobilnost se odvijala u Italij u gradu Cittanovi gdje je glavna aktivnost bila biciklizam. Osim biciklizma bavili su se I drugim sportovima, slušali predavanja, upoznavali kulturu Italije i stjecali nova poznanstva.
Treća mobilnost
Druga mobilnost s učenicima u sklopu Erasmus+ projekta “The Challenge to a Healthy Life” održala se u Slovačkoj od 24. do 28. 10.2022 u gradu Hlohovcu. Na mobilnosti su sudjelovali učenici i nastavnici svih 6 zemalja, a tema ove mobilnosti bile su ekipne i tradicionalne igre. Našu su školu predstavljali učenici 2. i 3. razreda sa školskom koordinatoricom prof. Klasić Petrović i prof. Mirelom Generalić. Svi smo oduševljeni organizacijom i dobrodošlicom naših domaćina. Učenici su bili smješteni u obiteljima u kojima su se ugodno osjećali i pronašli nove prijatelje. Osim sportskih aktivnosti i radionici o zdravoj prehrani obišli smo i grad Bratislavu i Žiline.